دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
عابدینی

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: نمی‌شود بگوییم اقامه‌کننده نماز هستیم، اما غیبت کنیم، دروغ بگوییم، با ولایت بیگانه بوده و در مقابل مصائب مردم غزه بی‌تفاوت باشیم، اقامه کردن نماز از این موارد جلوگیری کرده و ما را تربیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه دراستان قزوین شب گذشته در جلسه ستاد اقامه نماز استان قزوین، اظهار داشت: در نگاه قرآن و اهل بیت(ع) نماز یک قطعه محوری، کلیدی و اساسی از پازل یک مجموعه عظیم و عجیب است، اگر ما قطعات دیگر این پازل را نبینیم، آنطور که باید حس و حال اقامه نماز پیدا نمی‌کنیم، بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: خدای متعال در آیه ۴۱ سوره حج می‌فرماید «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُور»، یعنی (آنان که خدا را یاری می‌کنند، آن‌هایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خداست).

امام جمعه قزوین، عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید هر کس هر کجا هر امکاناتی در اختیارش قرار گرفت، اولین دغدغه‌اش باید این باشد که نماز را اقامه کند، البته نماز خواندن با اقامه نماز متفاوت است، ما باید اقامه‌کننده نماز باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نمی‌شود بگوییم اقامه‌کننده نماز هستیم، اما غیبت کنیم، دروغ بگوییم، با ولایت بیگانه بوده و در مقابل مصائب مردم غزه بی‌تفاوت باشیم، اقامه کردن نماز از این موارد جلوگیری کرده و ما را تربیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این مسئله کربلای اباعبدالله(ع) است، عده قلیلی بودند که در کربلا نماز را اقامه کردند، عده کثیری هم صرفاً نماز می‌خواندند، آن‌هایی که نماز می‌خواندند حتی از کشتن فرزند پیغمبر هم امتناع نکردند، یعنی نمازشان آنقدر خاصیت نداشت که بخواهند از کشتن فرزند پیامبر(ص) دست بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: در آیه ۴۱ سوره حج، زکات نیز در کنار نماز آمده است، ما اگر در حوزه زکات یا خمس بدهکار باشیم و با استفاده از آن بدهکاری، حتی دکمه‌ای به لباس خود وصل کنیم نماز ما باطل است، پس باید در کنار اقامه نماز، توجه به شئونات دیگر از قبیل زکات هم داشته باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha